luni, 6 februarie 2012

Mini Torturi


Din categoria "nimic nu se arunca", va prezint astazi o reteta la Conserva :).
De multa vreme vreau sa imi cumpar niste mini forme de tort cu pereti detasabili,dar pentru ca nu am gasit exact ce vreau,m-am gandit sa fac un experiment cu cutiile de conserve.
Astazi este aniversarea de 6 luni de la nunta si pentru ca sotul meu a fost la servici,m-am gandit ca pe langa cadoul pe care l-am cumparat ar merge si ceva dulce.


Ingrediente Blat
(2 mini torturi=2 conserve de 400g)
125g unt/ margarina
100g zahar
2 oua
100g faina (eu folosesc self-raising flour)

Ingrediente crema:
225 ml Double cream (smantana dulce cu 50%grasime)
180g ciocolata

Pentru inceput spalati foarte bine cutiile si lasati-le la uscat. Cand sunt perfect uscate, taiati discuri din hartie de copt exact cat fundul conservei (eu am pus hartia de copt in 2 straturi ) si dupa ce ungeti interiorul cu ulei,puteti aseza discurile cu grija. Pentru peretii conservei taiati hartie de copt astfel incat marginile ei sa fie putin mai inalte decat conserva.


Intr-un bol,mixati untul cu zaharul pana devine o crema fina. Adaugati ouale pe rand (mixati bine dupa fiecare ou),apoi incorporati faina. Impartiti aluatul in cele 2 conserve si dati la cuptor pentu 40 de minute.

Pentru crema,puneti smantana intr-un vas pe foc. Cand ajunge in punctul de fierbere,puneti bucatile de ciocolata si amestecati pana se dizolva. Lasati sa se raceasca bine,dupa care mixati compozitia pana se transforma intr-o crema.

Cand este gata blatul,lasati 10 minute sa se raceasca, dupa care il scoateti cu grija din conserve si il lasati sa se raceasca perfect.

Taiati partea de sus (cea neuniforma) si apoi feliati fiecare blat in 3. Umpleti fiecare tort cu crema rece si decorati cu sos simplu de ciocolata (topiti cateva bucati de ciocolata cu putin lapte)

Eu am taiat din blat cu o forma pentru biscuti si am avut si pasta de zahar rosie (nu am facut eu pasta,am cumparat-o pentru ca mi-a placut mult culoarea :D ).
Pentru mini torturi am dublat compoztitia de aluat si am facut 4. Pentru crema nu trebuie modificat nimic pentru ca ajunge.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu