miercuri, 22 februarie 2012

Fish cake


Nu,nu este un tort CU peste, este defapt un tort IN forma de peste :)

Pentru ca azi este ziua lui tati si pentru ca ii place foaaarte tare pescuitul, eu si mama ne-am hotarat sa ii facem un tort in forma de peste. Am inchiriat o forma de la un magazin (costa foarte putin, sub 1 lira ziua de inchiriat) si ne-a apucat de treaba.



Ingrediente Blat 1:
5oua
5linguri zahar
4linguri faina
1lingura cacao

Ingrediente Blat 2:
5albuse
5linguri zahar
5linguri faina
1ceasca nuca taiata nu foarte marunt
1ceasca ciocolata
1ceasca stafide
1ceasca visine din compot (sa pastrati si compotul pentru insiropat)

Crema:
5galbenuse
10 linguri zahar pudra
3linguri cacao
5linguri lapte
450g unt

300g martipan pentru imbracat tortul,daca nu va placeputeti folosii frisca sau impartiti crema in asa fel incat sa va ramana si pentru decorat.

Blat 1: Se bat spuma albusele cu zahar. Treptat se incorporeaza galbenusele,apoi faina si cacaoa. Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor 25-30 de minute la 180 de grade.


Blatul 2 : Albusele se bat spuma cu zahar.Incorporati faina, apoi nuca,ciocolata,stafidele si visinele (sa nu uitati sa le scoateti samburii ). Se da la cuptor pentru 30-40 de minute la 140 de grade.




Crema : Galbenusele se amesteca cu zaharul,se incorporeaza cacaoa si laptele,dupa care se pun pe baie de abur pana se subtiaza compozitia. Seaparat, untul se mixeaza bine si apoi se incorporeaza compozita de galbenuse (dupa ce s-au racit perfect).



Primul blat se taie in jumatate. Se insiropeaza o parte,puneti jumatate din crema, adaugati blatul de albuse, restul de crema si apoi ultimul blat de cacao.

Eu am vrut sa vad cum se "comporta" martipanul pentru ca nu am folosit niciodata pana acum. E putin mai complicata treaba daca nu ai ustensile potrivite. In fine, pestele nostru nu a iesit exact cum imi doream, dar pe viitor ma voi inarma cu mai multa rabdare si accesorii potrivite.

 cand intindeti martipanul,presarati pe masa zahar pudra,iar pentru nivelat, intr-o punguta puneti zahar pudra ca intr-un saculet si cu ajutorul ei puteti nivela frumos martipanul.


 pentru solzi am folosit un praf negru comestibil ( nu stiu in romania unde se gaseste,eu l-am cumparat destul de ieftin de aici) si cu o pensula subtire.


 Sectiune(nu se vede foarte bine pentru ca m-am grabit sa prind o poza)... in fundal, tata cu o parte din cadou :)) (laptop-ul mult dorit)                                 


2 comentarii:

  1. La multi ani taticului tau. super idee cu forma de peste. o sa ma uit si eu acum pe la noi, poate gasesc ceva asemanator :) O.26

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      In Romania nu am vazut prea multe modele,dar poate totusi gasesti undeva :D

      Ștergere